Xiaomi Czech

Jaký je postup při reklamování výrobků značky Xiaomi?

24. září 2018 / Autor: xiaomi

Nikdo není neomylný, a i elektronika si občas může vybrat slabší chvilku. V tomto článku si ukážeme, jak můžete zažádat o záruční opravu online, a to přímo z pohodlí vašeho domova. Pro uplatnění reklamace telefonu značky Xiaomi vlastně ani musíte s patami přes domovní práh. Vše ale záleží na tom, zda máte telefon z české distribuce nebo jste podlehli vábení šedých dovozců. Samozřejmě závisí také na reklamované závadě.

Oficiální česká distribuce

V ČR je uplatňována standardní dvouletá záruka od data pořízení, a to se samozřejmě týká i elektroniky pod značkou Xiaomi. Standardně máte na uplatnění reklamace dvě možnosti. Ta základní je zřejmá - telefon zanesete do prodejny, kde jste si jej pořídili, a s sebou vezmete záruční list, příp. doklad o koupi. Druhou možností je vyplnit formulář v pohodlí domova a nechat si telefon vyzvednout. Servis zařízení Xiaomi v ČR zajišťuje společnost VSP Data Services, ovšem pouze pro zařízení spadající do oficiální české distribuce. Jak zjistíte, že vaše zařízení spadá do oficiální české distribuce, ČTĚTĚ ZDE. Pokud po vložení vašeho kódu IMEI uvidíte na monitoru toto potvrzení...

...můžete pokračovat. Formulář pro objednání záruční (i pozáruční) opravy najdete zde. Prvním krokem při objednání opravy je zadání sériového čísla (na krabici značeno jako SN nebo S/N), příp. zopakujete již dříve zadané číslo IMEI a doplníte konkrétním označením modelu (např. Redmi Note 5). V dalším kroku uvádíte, zda se podle vašeho názoru jedná o opravu záruční nebo mimozáruční, můžete však uvést i neutrální stanovisko. Do záručních oprav nespadají závady nezaviněné uživatelem, v případě rozbitého displeje nebo nefunkčního telefonu po pádu do vody (a nevyhnutelné oxidaci desky, kterou servis dokáže zjistit) tedy těžko můžete požadovat opravdu v rámci záruky. Naopak, pokud vám přestanou reagovat dotyky na displeji, telefon nepůjde nabít nebo přestane fungovat sluchátkový konektor, můžete předpokládat, že se jedná o závadu, kterou pokryje záruka od výrobce.


Adresa jednotlivých středisek společnosti VSP Data, a.s. - oficiální servisní sítě značky Xiaomi

Následuje slovní popis závady a společnost, kde jste zařízení pořídili. V případě evidentně záruční opravy si můžete nechat telefon vyzvednout svozovou službou. A to na adrese, kterou uvedete dále v objednávce. V případě evidentně mimozáruční opravy je třeba zařízení předat osobně na pobočce v Sezimově Ústí, Táboře nebo v Praze, popř. zaslat poštou do centrály v Sezimově Ústí. V případě mimozáruční opravy můžete též předschválit cenový limit opravy, v opačném případě vám servis po vyčíslení nákladů zašle ještě před mimozáruční opravou cenovou kalkulaci. Následují povinné údaje o vaší osobě, včetně telefonu a e-mailu. V případě jakýchkoliv dotazů ohledně servisu zařízení značky Xiaomi, můžete zaslat e-mailový dotaz na podpora@vspdata.cz, popř. na adresu xiaomi@vspdata.cz. Před zasláním Vašeho zařízení do servisu si můžete ověřit možnost opravy na tel. čísle +420 381 489 800. Uvedené kontakty platí i pro zjištění aktuálního stavu zakázky. Často kladené dotazy (FAQ) k servisním úkonům naleznete zde.