Xiaomi Czech

Xiaomi se stalo jedničkou na trhu nositelné elektroniky

30. ledna 2019 / Autor: xiaomi

Analýzu trhu za poslední čtvrtletí roku 2018 provedla společnost IDC, která je jedním z hlavních zdrojů podobných průzkumů. Z dat této společnosti vyplynulo, že za poslední čtvrtletí roku 2018 se změnil poměr sil v oblasti nositelné elektroniky. Na špici se totiž dostalo Xiaomi, když díky prudkému meziročnímu růstu dodalo na trh 6,9 milionu chytrých hodinek a náramků.

 

Celkem se na světovém trhu prodalo 32 milionů podobných zařízení a z tohoto objemu si tak Xiaomi vzalo 21,5 procenta. Předloni přitom v tom samém období Xiaomi dodalo jen 3,6 milionu zařízení a jeho podíl na trhu byl 13,7 procenta. To znamená 90,9procentní meziroční růst, prakticky dvojnásobek celkového objemu zařízení, kterých se v tom samém období prodalo o rok dříve.

 

 

Podle společnosti IDC Xiaomi vděčí za svůj úspěch zejména populárnímu náramku Mi Band 3 a také expanzi mimo domácí čínský trh. Přitom právě v Číně má tradičně Xiaomi v tomto odvětví elektronických zařízení většinový podíl, dříve se uvádělo až 80 procent. Za minulé čtvrtletí však tato hodnota klesla na 61 procent, ovšem to je vyváženo právě větší přítomností na zahraničních trzích. Mezi ně patří zejména Indie, Střední východ, Afrika a také i Evropa. Šedesátiprocentní podíl v Číně je však stále zásadní úspěch, neboť tato země má obecně největší poptávku po nositelné elektronice. Například ve Spojených státech je trh s wearables poloviční.

 

Xiaomi tak svým podílem na trhu předběhlo nejenom Apple (podíl 13,1 procenta), ale také i Fitbit (10,9 procenta), Huawei (5,9 procenta) a Samsung (5,6 procenta). Celkový podíl všech ostatních značek je 43 procent, což odpovídá 13,7 milionů prodaných kusů těchto zařízení.

„Spousta jednoduchých chytrých náramků nabízí funkce, jako jsou zobrazování notifikací na displeji nebo základní interakci s aplikacemi v mobilu, což je v podstatě přibližuje úrovni plnohodnotných chytrých hodinek. To pomáhá uspokojit zákaznickou poptávku po univerzálnějších a schopnějších zařízeních, ale zároveň se zachovává průměrná cena v tomto segmentu jednoduchých chytrých náramků. Právě v něm se odehrává velký konkurenční boj mezi levnějšími značkami,“ popisuje Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC.

 

Že je u Xiaomi v této oblasti z čeho vybírat koneckonců dokazuje i současná nabídka náramků a chytrých hodinek. V současnosti se můžete na českém trhu setkat hned s pěti modely hodinek a třemi náramky. Mnoho z nich už má navíc historii několika předchůdců a pochází tak ze zavedené produktové řady.

 

 

Pozornost si zaslouží právě šampion, kterému Xiaomi vděčí za meziroční nárůst, model Mi Band 3. Jde o populární dostupný model s PMOLED dotykovým displejem, odolností proti vniknutí prachu a vody a snímáním srdečního tepu společně s dlouhou výdrží až 20 dní. V prodeji je i jeho předchůdce Mi Band 2, taktéž oblíbený základní pomocník pro sportovce všeho druhu. Trojici chytrých náramků uzavírá model Amazfit Cor s barevným displejem.

 

Co se chytrých hodinek týče, najdete u Xiaomi dvojici modelů Stratos s barevným úsporným displejem a výdrží 5 dní. Model Stratos 2S má oproti základnímu navíc safírové sklo a kožený řemínek. Jako dostupné chytré hodinky pak slouží Amazfit Bip, ty ovšem naplno využívají potenciál úsporného hardwaru a vydrží až 45 dní na jedno nabití. Pro náročné jsou tu naopak chytré hodinky Amazfit Verge s velkým 1,3palcovým kruhovým AMOLED displejem. Výčet uzavírá model Amazfit Pace s keramickým rámečkem, samostatným režimem bez připojení k telefonu a senzorem srdečního tepu.