Xiaomi Czech

Odpovídáme na 10 nejčastějších otázek. Je váš dotaz mezi nimi?

O nás
8. února 2019 / Autor: xiaomi

 

1) Jak nastavím odemykání pomocí obličeje?

Odemykání mobilního zařízení pomocí tváře je podporováno u čistého Androidu, zatímco v MIUI bylo ještě nedávno pro správné fungování nutné změnit region na jinou oblast, než je Česko. To však již neplatí, a tak se rovnou můžeme podívat, jak odemykání tváří nastavit:

 

 

Samotné odemykání tváří nastavíte následovně:

 

MIUI 10: Nastavení – Zamykací obrazovka a heslo – Spravovat tvář.

 

Čistý Android: Nastavení – Zabezpečení a poloha – Smart Lock – Důvěryhodný obličej.



2) Lze spárovat chytré hodinky/náramek s mým telefonem?

 

Informaci o tom, zda jsou chytré hodinky/náramek kompatibilní s vaším chytrým telefonem, naleznete v popisu každého výrobku. Stačí navštívit náš katalog produktů, vybrat konkrétní zařízení a zvolit záložku specifikace. Pokud záložka chybí, je informace uvedena na konci hlavní stránky produktu. V obou případech je třeba zjistit, jakou verzi systému iOS/Android dané hodinky/náramek vyžadují. Požadovanou verzi porovnáme s verzí systému našeho telefonu, kterou zjistíme následovně:

 

MIUI 10: Nastavení – O telefonu - kolonka Verze systému Android.

 

Čistý Android: Nastavení – Systém – Informace o telefonu.

 

iOS: Nastavení – Obecné – Informace - kolonka Verze.

 

Pokud je verze Androidu v telefonu stejná nebo vyšší než hodinky/náramek potřebují, spárování přes Bluetooth nic nebrání.

 

3) Je daný držák/gimbal kompatibilní s mým telefonem?

 

Většina zařízení pracující s úchopem mobilních telefonů udává, pro jaké rozpětí velikosti displejů jsou určena. Vzhledem k různě tlustým rámečkům okolo displeje však nejde o zcela přesný parametr. I telefon s 5,99palcovým displejem totiž může být menší než telefon s 5,5palcovým displejem, viz obrázek níže. Pokud ale váš telefon není blízko minimální či maximální hranici rozmezí, bude s největší pravděpodobností kompatibilní.

 

 

V již dříve zmíněné specifikaci produktu je navíc uvedena přesná velikost každého telefonu. Máte-li tedy držák/gimbal fyzicky k dispozici, můžete změřit jeho rozpětí a porovnat ho s udávanou velikostí chytrého telefonu.

 

4) Co je obsahem balení?

 

Obsah balení se samozřejmě liší produkt od produktu. U chytrých telefonů značky Xiaomi sice nenalezneme sluchátka, zato je samozřejmostí kabel, nabíječka a v drtivé většině také ochranný obal na telefon. Pokud je telefon vybaven pouze konektorem USB-C a již nemá vstup pro sluchátka, automaticky počítejte s redukcí z USB-C na sluchátkový konektor. Přesný obsah balení najdete v záložce specifikace na stránce daného zařízení, kterou najdete v našem katalogu. Pokud zde popis obsahu balení chybí, najdete jej na hlavní stránce produktu.

 

5) Má tento produkt NFC?

 

Technologií přenosu dat na krátkou vzdálenost nazývanou NFC jsou vybaveny pouze některé chytré telefony Xiaomi. Výrobci přítomnost NFC zpravidla udávají, a jinak tomu není ani u společnosti Xiaomi. Pro zjištění, zda má vámi vybrané zařízení danou funkci, navštivte záložku specifikace konkrétního zařízení v našem katalogu zařízení.

 

6) Mohu v telefonu přejít na starší aktualizaci?

 

Nahrát do telefonu starší verzi operačního systému je sice možné, ale jde o poměrně složitý postup s řadou vážných rizik. Proto uživatelům doporučujeme aktualizovat na nejnovější verzi systému, případně zůstat u stávající verze.

 

7) Dá se v rýžovaru vařit i něco jiného?

 

Ačkoliv tomu název nenasvědčuje, rýžovar se dá využít i pro přípravu jiných pokrmů. Přímo v oficiální aplikaci Mi Home nalezneme hned několik skvělých receptů, mezi kterými například nechybí ani výtečný dort. Přesto v rýžovaru nelze vařit naprosto cokoliv. Vyhýbat se je třeba zejména potravinám, které mohou ucpat ventil (například mořské řasy).

 

8) Má telefon notifikační diodu?

 

Vzhledem k tomu, že mnoho konkurenčních modelů notifikační diodu nemá, hledají uživatelé informaci o diodě i u konkrétních telefonů značky Xiaomi. Tuto informaci však u našich produktů z jednoho prostého důvodu neuvádíme. Aktuálně totiž máme v prodeji pouze modely, které notifikační diodou mají. Zvolte Xiaomi a už nikdy vám neunikne zmeškané volání, SMS zpráva či jiné důležité oznámení.

 

9) Podporují hodinky/náramek oficiální firmware s diakritikou?

 

V současné době českou diakritiku podporuje většina chytrých hodinek značky Xiaomi. Konkrétně jde o modely Amazfit Pace, Amazfit Stratos, Amazfit Stratos 2S a Amazfit Verge. Zbývající hodinky a náramky diakritiku sice nepodporují, ale aktualizace to může kdykoliv změnit. Další možností, která však je v některých ohledech problematická, je použití (placené) aplikace třetí strany.

 

10) Rozjede můj telefon hru Fortnite?

 

Zda váš telefon spustí populární battle royale hru Fornite zjistíte na oficiálních stránkách samotné hry. Právě tam najdete seznam podporovaných zařízení, kam od Xiaomi patří Black Shark, Mi 5, Mi 5S, Mi 5S Plus, Mi 6, Mi 6 Plus, Mi 8, Mi 8 Explorer, Mi Mix, Mi Mix 2, Mi Mix 2S a Mi Note 2. Výčet telefonů však není vždy aktuální a v současné době zde chybí například Mi MIX 3. Tvůrci hry od telefonu vyžadují verzi Androidu 8.0 nebo vyšší, minimálně 3 GB paměti RAM a GPU alespoň Adreno 530.

 

Samotná hra se do určité míry přizpůsobuje používanému zařízení. Méně výkonné zařízení hru mnohdy spustí, ale zobrazují méně detailů nebo hra nefunguje plynule. Pokud si funkčností chcete být stoprocentně jistí, hru jednoduše stáhněte a vyzkoušejte, zda a nakolik funguje. Fortnite je k dispozici pouze v rámci beta verze a není tak k nalezení na Google Play. Pro stažení hry proto navštivte na vašem chytrém telefonu stránku http://fortnite.com/android. Případně stránku vyhledejte pomocí počítače, který však zobrazí pouze QR kód. Ten je třeba načíst telefonem, abyste se dostali na již zmíněnou stránku, odkud hru jednoduše stáhnete a nainstalujete.

 

NENAŠLI JSTE ODPOVĚĎ NA SVOU OTÁZKU?

 

Pokud jste nenalezli odpověď na svou otázku, můžete se obrátit na naši podporu prostřednictvím online chatu nebo formuláře. Samozřejmě vám rádi poradíme i na některé z našich třinácti prodejen. Jejich seznam a umístění najdete na naší interaktivní mapě.

 

Informace o produktech značky Xiaomi doporučujeme vyhledávat výhradně na našich oficiálních stránkách. Nečerpejte informace z nedůvěryhodných zdrojů, nemusí být ověřené.